A Pedagógiai szakpszichológus szakirányú továbbképzési szak tantervi háló
Szakfelelős: Dr. habil. Szabó Éva
Képzési idő: 4 félév, 120 kredit ( 545 óra – heti egy napos képzési időbeosztás –pénteki napokon alkalmanként 8 óra)
Képzési költség: 160 000 Ft/félév
A tárgy neve | Jellege | |
1. félév | Gyermek- és ifjúságvédelem I. általános ismeretek | Előadás |
Iskolapszichológia I. Keretek-lehetőségek, eszközök |
Előadás/ gyakorlat |
|
Az iskolai környezet pszichológiája | Előadás | |
Tanulási zavarok | Gyakorlat | |
Az óvodáskor fejlődési jellemzők és zavarok | előadás | |
Pedagógia | Előadás | |
Óvodapszichológiai alapismeretek | Előadás | |
Kognitív képességek diagnosztikája (óvodás és iskolás korban) | Gyakorlat | |
Az egészségpszichológia iskolai vonatkozásai | Előadás | |
Kommunikációs és önismereti-tréning | Gyakorlat | |
2 félév | Gyermek- és ifjúságvédelem II. Nevelés az eredeti családon kívül | Előadás |
Iskolapszichológia II.-Konzultáció – Az egyéni és csoportos konzultáció technikái | Gyakorlat | |
Egyéni tanácsadás az oktató- és nevelőintézményekben – A tanácsadás módszerei | Gyakorlat | |
Tanulás tanítása – tanulási stratégiák és módszerek | Gyakorlat | |
A gyermek serdülőkor pszichológiai problémái- devianciák | Előadás | |
Pályaválasztási tanácsadás | Előadás/ gyakorlat | |
A nevelési, oktatási intézmény, mint szervezet | Előadás | |
Mediáció és agressziókezelés – resztoratív technikák | Gyakorlat | |
Gyermekvédelem csoportos gyakorlat | Gyakorlat | |
Az oktatás társadalmi környezete: család –iskola- társadalom | Előadás | |
3. félév | ||
Iskolapszichológia III- A „paradox” működés feltételei az iskola- és óvodapszichológusi munkában. | Előadás | |
Művészetpszichológiai eszközök alkalmazása az iskolában | Gyakorlat | |
Tehetséggondozás | Előadás | |
Mentálisan sérülékeny családokban nevelkedő gyerekek problémái | Gyakorlat | |
Intervenciós és fejlesztő módszerek – Választható (1 kurzus) | Gyakorlat | |
Élménypedagógiai módszerek | Gyakorlat | |
Viselkedésterápiás eszközök alkalmazási lehetőségei az óvoda és iskolapszichológusi munkában | Gyakorlat | |
Az irodalom és a film mint a fejlesztés eszköze | Gyakorlat | |
Kríziskezelés az óvoda-iskolapszichológusi munkában | Gyakorlat | |
Statisztika és számítógép-alkalmazás az iskolapszichológusi gyakorlatban | Gyakorlat | |
Csoportvezetési készségek | Gyakorlat | |
Alapozó komplex szigorlat | ||
4. félév | Pedagógusok, pszichológusok mentálhigiénés kérdések az óvodában és az iskolában | Gyakorlat |
Etikai esetmegbeszélés | Gyakorlat | |
Iskola- és gyermekvédelmi jog | Előadás/ | |
Rendszerszemléletű tanácsadás az óvodában, az iskolában és a nevelési tanácsadásban | Előadás/gyakorlat | |
Pszichoedukáció az óvoda- és iskolapszichológusi és szakszolgálati munkában | Gyakorlat | |
Terepgyakorlat | Gyakorlat | |
Szakdolgozat |